-Μετά την επίκαιρη ερώτηση του Περιφερειακού συμβούλου Ξάνθης Μιχάλη Αμοιρίδη και την έκταση που πήρε το θέμα για το έργο του Κώστα Ζαγναφέρη
-ΜΑΡΙΝΟΣ ΣΔΡΕΒΑΝΟΣ: Το ίδιο συμβαίνουν και για δυο έργα και δυο μελέτες της ΔΕΥΑΞ που περιμένουν την υπογραφή του κυρίου Μέτιου από τον Μάρτιο 2019!!!
«Να δημοπρατηθεί άμεσα το έργο του Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Κώστα Ζαγναφέρη ύψους 6.5 εκατ. ευρώ για την οδική ασφάλεια στο Νομό Ξάνθης… Και μαζί με αυτό να δημοπρατηθούν κι όλα τα υπόλοιπα έργα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα»!
Αυτή ήταν η εντολή του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου μετά την επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο Περιφερειακός σύμβουλος ΑΜΘ Μιχάλης Αμοιρίδης και την έκταση που πήρε το συγκεκριμένο θέμα.
ΜΑΡΙΝΟΣ ΣΔΡΕΒΑΝΟΣ: ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ 2019
ΣΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΔΥΟ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΗΣ ΔΕΥΑΞ!
Η «Αδέσμευτη» όμως σήμερα προβαίνει και σε μια νέα αποκάλυψη μετά την επερώτηση του Περιφερειακού συμβούλου Μιχάλη Αμοιρίδη.
Τα ίδια ακριβώς συμβαίνουν και δυο έργα αλλά και δυο μελέτες της ΔΕΥΑΞ και συγκεκριμένα του Προέδρου της Μαρίνου Σδρέβανου που βρίσκονται σε εκκρεμότητα από τον Μάρτιο 2019 και λίγο μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς το λόγο;;;!
-Θα εγκριθούν και τα παραπάνω έργα και μελέτες (4 συνολικά) της διοίκησης της ΔΕΥΑΞ κύριε Μέτιο; Περιμένουν την καθαρή απάντησή σου…Διότι ήδη υπάρχει 5μηνη καθυστέρηση!!!! Σε αναμονή λοιπόν…
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΑΜΟΙΡΙΔΗ
Ξάνθη 02 / Αυγούστου / 2019
Προς:
Διά της Πρόεδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ κας Ελένης Δημούδη,
Α. Περιφερειάρχη ΑΜΘ κο Χρήστο Μέτιο
Β. Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης κο Κων/νο Ζαγναφέρη
Επερώτηση : Οδική ασφάλεια και έργα οδοποιίας σε εξέλιξη στην ΠΕ Ξάνθης
Αξιότιμοι κοι συνάδελφοι,
Ολοκληρώνοντας την 5ετή θητεία μας στη διοίκηση της Περιφέρειας, όπως είναι φυσικό, υπάρχουν ζητήματα σε εξέλιξη για τα οποία, θα ήταν χρήσιμο, τόσο για εμάς όσο και για τους πολίτες να έχουμε ενημέρωση από τον έως σήμερα Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης. Ένα από αυτά τα κρίσιμα αυτά ζητήματα είναι η οδική ασφάλεια.
Είναι διαπιστωμένο από καιρό ότι σε τμήματα του οδικού δικτύου της ΠΕ Ξάνθης υπάρχουν ζητήματα ασφάλειας. Όπως είχαμε συζητήσει στο παρελθόν ήταν απόφαση να ενεργήσουμε προς τη βελτίωση και αποκατάσταση των περισσοτέρων. Για αυτό και η ΔΤΕ ΠΕ Ξάνθης, προετοίμασε μελέτη προϋπολογισμού 6.458.963,99 ευρώ, στην οποία συμπεριέλαβε τμήματα στα οποία χρειάζεται παρέμβαση το οδικό μας δίκτυο με σκοπό την βελτίωση της ασφάλειας των χρηστών. Toν Aπρίλιο του 2019, στην 5η τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, με αριθ απόφασης 43/2019, εγκρίθηκε η πρόταση ένταξης του σχετικού έργου στο ΕΠ ΑΜΘ 2014-2020. Προκειμένου να ενημερωθούμε για την πορεία υλοποίησης του έργου, θα ήθελα να μας ενημερώσετε:
1) για το στάδιο έγκρισης ένταξης – υλοποίησης των έργων που προβλέπει η μελέτη,
2) το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί με τις εκτιμώμενες ημερομηνίες.
Παράλληλα αντίστοιχης σπουδαιότητας είναι η εκτέλεση του έργου του καθέτου άξονα Ελληνοβουλγαρικών συνόρων μέσω Δημαρίου και Εχίνου προς Ξάνθη, από την Εγνατία Οδό ΑΕ. Είναι πασιφανές ότι ο άξονας αυτός δεν αποτελεί απλά μία ακόμη διεθνή δίοδο αλλά κάτι σπουδαιότερο: αποτελεί την ουσιαστική βελτίωση οδικής πρόσβασης χιλιάδων κατοίκων της ορεινής περιοχής προς τη Ξάνθη και το αντίστροφο. Στη Ξάνθη το ορεινό δίκτυο που συνδέει τόσο τη περιοχή της Σταυρούπολης όσο και αυτής του Εχίνου, παρουσιάζει ιδιαίτερα ζητήματα ασφάλειας και χρειάζεται σοβαρές παρεμβάσεις και κονδύλια. Είναι λοιπόν ευνοϊκή συγκυρία το ότι η Εγνατία οδός ΑΕ, έχει αναλάβει τη διεκπεραίωση της κατασκευής του τμήματος προς Εχίνο-Δημάριο και επιτρέπει να διερευνήσουμε την δυνατότητα εύρεσης πόρων για την βελτίωση του έταιρου τμήματος που χρειάζεται βελτίωση, αυτό προς την περιοχή της Σταυρούπολης. Στα πλαίσια αυτά και με βάση τα παρακάτω δεδομένα:
Α) Η ΠΑΜΘ είχε συμβάλει οικονομικά σε συνδυασμό με χρηματοδότηση από το Interreg GR BG και το υπουργείο υποδομών ώστε ένα κονδύλιο 40 εκ περίπου ευρώ να διατεθεί για την κατασκευή του πρώτου τμήματος από τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορά μέχρι το Δημάριο. Από αυτό το κονδύλιο, μετά την έκπτωση που υπέβαλε ο σημερινός ανάδοχος, απέμειναν περίπου 20 εκ ευρώ τα οποία κατά δήλωση τόσο δική σας όσο και των υπευθύνων της Εγνατία Οδός ΑΕ θα αξιοποιούνταν για την κατασκευή επιπλέον τμήματος προς τη Ξάνθη.
Β) Πριν τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές ανακοινώθηκε ότι η κυβέρνηση δέσμευσε ένα επιπλέον ποσό στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ύψους 40,5 εκ ευρώ για το δεύτερο τμήμα του -υπό κατασκευή- κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού από την Ξάνθη προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 10,64 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα στα υποτμήματα:1) «Παράκαμψη Μελιβοίων», μήκους 2,24 χλμ που παρακάμπτει τον οικισμό από τα δυτικά και συνδέεται με δύο ισόπεδους κόμβους.2) «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 8,24 χλμ που αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού. Περιλαμβάνει επίσης τους ισόπεδους κόμβους Κοτύλης και Δημαρίου, 5 γέφυρες συνολικού μήκους 396 μέτρων και μία Άνω Διάβαση για την αποκατάσταση της οδού προς το Δημάριο. Στον προϋπολογισμό περιλαμβάνονται οι αναγκαίες δαπάνες για απαλλοτριώσεις και μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας καθώς και εργασίες αρχαιολογίας.
Επειδή έχουν περάσει δύο περίπου χρόνια χωρίς να είναι γνωστή η πορεία της (Α) περίπτωσης των περίπου 20 εκ ευρώ και επειδή τμήμα αυτής της χρηματοδότησης προέρχεται από το ΕΠ της Περιφέρειας μας και ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα, προέρχεται από πρόγραμμα INTERREG με χρονοδιάγραμμα και σαφή ημερομηνία λήξης, ενημερώστε μας:
1) για την εξέλιξη της (Α) περίπτωσης και το χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης αυτών των χρημάτων που κινδυνεύουμε να χάσουμε.
2) για την προβλεπόμενη πορεία αξιοποίησης των 40,5 εκ ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.
3) ποια πρόβλεψη υπάρχει για το οδικό τμήμα Ξάνθης Σταυρούπολης, το οποίο χρήζει άμεσων παρεμβάσεων βελτίωσης και εξυπηρετεί όχι μόνο τους χιλιάδες μόνιμους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες αναψυχής.
Με εκτίμηση
Μιχάλης Αμοιρίδης
Περιφερειακός Σύμβουλος Ξάνθης