«Λίφτινγκ» στους εσωτερικούς χώρους της Νομικής του
Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης οι οποίοι ήταν καλυμμένοι με συνθήματα και
αφίσες έκαναν πέντε φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών, οι οποίοι έφτιαξαν
τοιχογραφίες σε τεράστιες επιφάνειες, σε μία προσπάθεια να ομορφύνει ο χώρος.
Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης οι οποίοι ήταν καλυμμένοι με συνθήματα και
αφίσες έκαναν πέντε φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών, οι οποίοι έφτιαξαν
τοιχογραφίες σε τεράστιες επιφάνειες, σε μία προσπάθεια να ομορφύνει ο χώρος.
Οι φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου με
εμπειρία στη ζωγραφική σε μεγάλες επιφάνειες αλλά και με παλαιότερη ενασχόληση
με το γκράφιτι, προσκλήθηκαν από τον πρύτανη του Δημοκρίτειου Αθανάσιο
Καραμπίνη να δημιουργήσουν τα δικά τους θέματα πάνω σε τεράστιους εσωτερικούς
χώρους της Νομικής Σχολής. «Η κατάσταση ήταν πραγματικά πολύ άσχημη. Οι τοίχοι
ήταν καλυμμένοι με συνθήματα και αφίσες ή ήταν βαμμένοι μαύροι. Σκεφτήκαμε, σε
συνεργασία με την καθηγήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών Βάλλυ Νομίδου, να
καλέσουμε 5 φοιτητές να ομορφύνουν τον χώρο. Τους δώσαμε τα χρώματα που
χρειαζόντουσαν, τους φιλοξενήσουμε στην πόλη μας, τους αφήσαμε να δημιουργήσουν
ελεύθερα και πραγματικά το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό», αναφέρει στο «Εθνος»
ο κ. Καραμπίνης, ο οποίος πρόσθεσε ότι σκέφτεται να επεκταθεί αυτή η προσπάθεια
και σε άλλες σχολές του ιδρύματος που εμφανίζουν άσχημη εικόνα.
εμπειρία στη ζωγραφική σε μεγάλες επιφάνειες αλλά και με παλαιότερη ενασχόληση
με το γκράφιτι, προσκλήθηκαν από τον πρύτανη του Δημοκρίτειου Αθανάσιο
Καραμπίνη να δημιουργήσουν τα δικά τους θέματα πάνω σε τεράστιους εσωτερικούς
χώρους της Νομικής Σχολής. «Η κατάσταση ήταν πραγματικά πολύ άσχημη. Οι τοίχοι
ήταν καλυμμένοι με συνθήματα και αφίσες ή ήταν βαμμένοι μαύροι. Σκεφτήκαμε, σε
συνεργασία με την καθηγήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών Βάλλυ Νομίδου, να
καλέσουμε 5 φοιτητές να ομορφύνουν τον χώρο. Τους δώσαμε τα χρώματα που
χρειαζόντουσαν, τους φιλοξενήσουμε στην πόλη μας, τους αφήσαμε να δημιουργήσουν
ελεύθερα και πραγματικά το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό», αναφέρει στο «Εθνος»
ο κ. Καραμπίνης, ο οποίος πρόσθεσε ότι σκέφτεται να επεκταθεί αυτή η προσπάθεια
και σε άλλες σχολές του ιδρύματος που εμφανίζουν άσχημη εικόνα.
Τα σχόλια
Οι φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών που κλήθηκαν να
μεταμορφώσουν τον χώρο δούλευαν για μία εβδομάδα από το πρωί μέχρι αργά το
βράδυ, ώστε να πετύχουν το αποτέλεσμα που ήθελαν. Σε αυτές τις ατελείωτες ώρες
που ζωγράφιζαν, γίνονταν δέκτες θετικών σχολίων από φοιτητές της Νομικής Σχολής
που έβλεπαν τον χώρο να παίρνει νέα μορφή αλλά και κάποιες άλλες φορές άκουγαν
αρνητικές αντιδράσεις από φοιτητές παρατάξεων οι οποίοι διαμαρτυρόντουσαν,
επειδή καλύφθηκαν οι αφίσες που είχαν κολλήσει.
μεταμορφώσουν τον χώρο δούλευαν για μία εβδομάδα από το πρωί μέχρι αργά το
βράδυ, ώστε να πετύχουν το αποτέλεσμα που ήθελαν. Σε αυτές τις ατελείωτες ώρες
που ζωγράφιζαν, γίνονταν δέκτες θετικών σχολίων από φοιτητές της Νομικής Σχολής
που έβλεπαν τον χώρο να παίρνει νέα μορφή αλλά και κάποιες άλλες φορές άκουγαν
αρνητικές αντιδράσεις από φοιτητές παρατάξεων οι οποίοι διαμαρτυρόντουσαν,
επειδή καλύφθηκαν οι αφίσες που είχαν κολλήσει.
«Τη μία μέρα ακούγαμε καλά λόγια και οι φοιτητές μάς έδιναν
συγχαρητήρια για τη μεταμόρφωση του χώρου. Την άλλη μέρα, μπορεί να περνούσαν
κάποιοι άλλοι και να μας λέγανε τι δουλειά έχετε εδώ και γιατί ζωγραφίζετε
στους τοίχους. Τους απαντήσαμε, μιλήσαμε μαζί τους και συνεχίσαμε τη δουλειά
μας», αναφέρει ο Βασίλης Γεωργούλας, 2ετής φοιτητής της Σχολής Καλών Τεχνών.
συγχαρητήρια για τη μεταμόρφωση του χώρου. Την άλλη μέρα, μπορεί να περνούσαν
κάποιοι άλλοι και να μας λέγανε τι δουλειά έχετε εδώ και γιατί ζωγραφίζετε
στους τοίχους. Τους απαντήσαμε, μιλήσαμε μαζί τους και συνεχίσαμε τη δουλειά
μας», αναφέρει ο Βασίλης Γεωργούλας, 2ετής φοιτητής της Σχολής Καλών Τεχνών.
Τα έργα των φοιτητών δεν είχαν κάποια συγκεκριμένη
θεματολογία, καθώς μπορούσαν να επιλέξουν ελεύθερα να αποτυπώσουν αυτό που
ήθελαν. Τα περισσότερα από αυτά ήταν εμπνευσμένα από προσωπικά βιώματα των
φοιτητών. Οσο και αν προσπαθήσαμε, οι περισσότεροι φοιτητές δεν θέλησαν να πουν
πολλά για το τι συμβολίζει η τοιχογραφία τους. Το βέβαιο είναι ότι οι φοιτητές
της Νομικής Σχολής αντικρίζουν καθημερινά μία διαφορετική εικόνα. Αυτό που
μένει, όπως λένε και οι ίδιοι δημιουργοί που μίλησαν στο «Εθνος», είναι κατά
πόσο θα σεβαστούν τη νέα αυτή πραγματικότητα ή αν θα καλυφθούν και πάλι οι
τοίχοι από αφίσες παρατάξεων και κάθε είδους συνθήματα.
θεματολογία, καθώς μπορούσαν να επιλέξουν ελεύθερα να αποτυπώσουν αυτό που
ήθελαν. Τα περισσότερα από αυτά ήταν εμπνευσμένα από προσωπικά βιώματα των
φοιτητών. Οσο και αν προσπαθήσαμε, οι περισσότεροι φοιτητές δεν θέλησαν να πουν
πολλά για το τι συμβολίζει η τοιχογραφία τους. Το βέβαιο είναι ότι οι φοιτητές
της Νομικής Σχολής αντικρίζουν καθημερινά μία διαφορετική εικόνα. Αυτό που
μένει, όπως λένε και οι ίδιοι δημιουργοί που μίλησαν στο «Εθνος», είναι κατά
πόσο θα σεβαστούν τη νέα αυτή πραγματικότητα ή αν θα καλυφθούν και πάλι οι
τοίχοι από αφίσες παρατάξεων και κάθε είδους συνθήματα.
ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ
Το σπίτι που αιωρείται και η άδεια διαφημιστική πινακίδα
Λίγες ημέρες πριν, υπήρχαν συνθήματα και αφίσες. Τώρα,
δεσπόζει μία πανέμορφη τοιχογραφία στην οποία απεικονίζεται ένα σπίτι να
αιωρείται. Δημιουργός ο Ιάσονας Πετράς, φοιτητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του
Αριστοτελείου, ο οποίος μας μίλησε για το θέμα που δημιούργησε καθώς και την
προσπάθεια όλων των συμφοιτητών του για να ομορφύνει ο χώρος της Νομικής.
δεσπόζει μία πανέμορφη τοιχογραφία στην οποία απεικονίζεται ένα σπίτι να
αιωρείται. Δημιουργός ο Ιάσονας Πετράς, φοιτητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του
Αριστοτελείου, ο οποίος μας μίλησε για το θέμα που δημιούργησε καθώς και την
προσπάθεια όλων των συμφοιτητών του για να ομορφύνει ο χώρος της Νομικής.
«Φαίνεται σαν να αρχίζει να ξεκολλάει η βάση του σπιτιού.
Σαν να θέλει να πετάξει και να αφήνει πίσω κάποια πράγματα που φεύγουν.
Πρόκειται για μία προσωπική εμπειρία που θέλησα να τη μεταφέρω στην
τοιχογραφία», τονίζει στο «Εθνος», λέγοντας ότι είναι η πρώτη φορά που
ζωγραφίζει σε μία τόσο μεγάλη επιφάνεια.
Σαν να θέλει να πετάξει και να αφήνει πίσω κάποια πράγματα που φεύγουν.
Πρόκειται για μία προσωπική εμπειρία που θέλησα να τη μεταφέρω στην
τοιχογραφία», τονίζει στο «Εθνος», λέγοντας ότι είναι η πρώτη φορά που
ζωγραφίζει σε μία τόσο μεγάλη επιφάνεια.
Οσο για τις αντιδράσεις των φοιτητών; «Υπήρξαν παιδιά που
μας είπαν μπράβο για την προσπάθειά μας και ορισμένα τα οποία μας αντιμετώπισαν
με επιφυλακτικότητα».
μας είπαν μπράβο για την προσπάθειά μας και ορισμένα τα οποία μας αντιμετώπισαν
με επιφυλακτικότητα».
Ο Βασίλης Γεωργούλας, όπως μας είπε, επέλεξε να δημιουργήσει
έναν άνθρωπο που βγαίνει από μία στατική ζωή. «Προσπαθήσαμε να αγκαλιάσουμε τον
χώρο ώστε να γίνει όσο το δυνατόν ομορφότερος αισθητικά. Υπήρξαν και κάποιες
χλιαρές αντιδράσεις από μικρή μερίδα φοιτητών, αλλά δεν μας πτόησαν», τόνισε.
έναν άνθρωπο που βγαίνει από μία στατική ζωή. «Προσπαθήσαμε να αγκαλιάσουμε τον
χώρο ώστε να γίνει όσο το δυνατόν ομορφότερος αισθητικά. Υπήρξαν και κάποιες
χλιαρές αντιδράσεις από μικρή μερίδα φοιτητών, αλλά δεν μας πτόησαν», τόνισε.
Σύνδεση
Ο Φίλιππος Τατάκης, από την πλευρά του, ζωγράφισε μία άδεια
διαφημιστική πινακίδα όπως αυτές που συναντάμε σε κεντρικά σημεία των μεγάλων
πόλεων. «Ηθελα να δημιουργήσω κάτι που να μην επεμβαίνει στον δημόσιο χώρο και
να του αλλάζει τον χαρακτήρα, αλλά να συνδέει τον εξωτερικό με τον εσωτερικό
χώρο», υπογράμμισε.
διαφημιστική πινακίδα όπως αυτές που συναντάμε σε κεντρικά σημεία των μεγάλων
πόλεων. «Ηθελα να δημιουργήσω κάτι που να μην επεμβαίνει στον δημόσιο χώρο και
να του αλλάζει τον χαρακτήρα, αλλά να συνδέει τον εξωτερικό με τον εσωτερικό
χώρο», υπογράμμισε.
Ο Νικόλαος Καταραχιάς έφτιαξε ένα αφηρημένο σχέδιο σε ένα
από τα αμφιθέατρα της Νομικής από το οποίο βγαίνει μία ένταση από το κόκκινο
χρώμα. Τέλος, ο Χρήστος από το 4ο έτος του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων
Τεχνών δημιούργησε μία εντυπωσιακή τοιχογραφία 40 μέτρων στον 1ο όροφο
του κτιρίου της Νομικής.
από τα αμφιθέατρα της Νομικής από το οποίο βγαίνει μία ένταση από το κόκκινο
χρώμα. Τέλος, ο Χρήστος από το 4ο έτος του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων
Τεχνών δημιούργησε μία εντυπωσιακή τοιχογραφία 40 μέτρων στον 1ο όροφο
του κτιρίου της Νομικής.