Το ψέμα κατέρρευσε! «Η Κομισιόν επιτρέπει την ενίσχυση του
μισθολογικού κόστους στις επιχειρήσεις
σε Ανατ. Μακεδονία & Θράκη»! Αυτή είναι η πάντηση της Επιτρόπου Ανταγωνισμού
στην Ευρωβουλευτή Μαρία Σπυράκη
Αναλυτικότερα: Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν απαγορεύει
στις εθνικές κυβερνήσεις να χορηγούν ενίσχυση με εθνικούς πόρους σε
επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε οικονομικά μειονεκτούσες περιοχές ακόμη
και αν έχουν τη μορφή της επιδότησης μισθών, εφόσον αυτές πληρούν τις
προϋποθέσεις του Κοινοτικού Κανονισμού Απαλλαγής.
στις εθνικές κυβερνήσεις να χορηγούν ενίσχυση με εθνικούς πόρους σε
επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε οικονομικά μειονεκτούσες περιοχές ακόμη
και αν έχουν τη μορφή της επιδότησης μισθών, εφόσον αυτές πληρούν τις
προϋποθέσεις του Κοινοτικού Κανονισμού Απαλλαγής.
Η κ. Σπυράκη σε ερώτηση της προς
την Ευρωπαϊκή Επιτροπή διευκρίνισε ότι η ενίσχυση επιχειρήσεων σε Ανατολική
Μακεδονία και Θράκη παρέχεται μέσω επιδότησης ποσοστού του μισθολογικού κόστους
από τον ΟΑΕΔ, με στόχο την άρση αντικειμενικών ανισοτήτων και την ενθάρρυνση
της δημιουργίας και διατήρησης θέσεων εργασίας καθώς η έδρα των συγκεκριμένων
επιχειρήσεων βρίσκεται σε μειονεκτούσες περιοχές.
την Ευρωπαϊκή Επιτροπή διευκρίνισε ότι η ενίσχυση επιχειρήσεων σε Ανατολική
Μακεδονία και Θράκη παρέχεται μέσω επιδότησης ποσοστού του μισθολογικού κόστους
από τον ΟΑΕΔ, με στόχο την άρση αντικειμενικών ανισοτήτων και την ενθάρρυνση
της δημιουργίας και διατήρησης θέσεων εργασίας καθώς η έδρα των συγκεκριμένων
επιχειρήσεων βρίσκεται σε μειονεκτούσες περιοχές.
Η
ευρωβουλευτής επεσήμανε τον
κίνδυνο οι καθυστερήσεις στην καταβολή της ενίσχυσης από το ελληνικό κράτος να
οδηγήσουν σε παραγραφή της οφειλής προς τις επιχειρήσεις που δικαιούνται την
συγκεκριμένη ενίσχυση.
ευρωβουλευτής επεσήμανε τον
κίνδυνο οι καθυστερήσεις στην καταβολή της ενίσχυσης από το ελληνικό κράτος να
οδηγήσουν σε παραγραφή της οφειλής προς τις επιχειρήσεις που δικαιούνται την
συγκεκριμένη ενίσχυση.
Υπενθυμίζεται οτι με το θέμα αυτό ασχολήθηκαν ουκ ολίγες φορές τα Επιμελητήρια Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης, ενώ προσφάτως έγινε και σύσκεψη για το ίδιο θέμα με τον Υπουργό Οικονομίας κ.Σταθάκη να χαρακτηρίζει…”παράνομη” την επιδότηση εργασίας (!) και να γίνεται “σημαία” η συγκεκριμένη θέση, ενώ υποσχέθηκε “συμψηφισμό” των παλαιών οφειλών που οφείλει το κράτος στις επιχειρήσεις της Θράκης απο το δεύτερο 6μηνο του 2010! Κάτι που επίσης δεν υλοποιήθηκε μέχρι σήμερα…
Ποιά είναι λοιπόν η αλήθεια. Διαβάστε απο κάτω την απάντηση:
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την πλευρά της απαντά ότι:
«Το μισθολογικό κόστος μπορεί να επιδοτηθεί
για έργα που υλοποιούνται σε αυτές τις περιοχές, εφόσον συνδέεται με αρχικές
επενδύσεις. Επιπλέον, υπάρχουν δυνατότητες για χορήγηση ενισχύσεων στις ΜΜΕ
(συμπεριλαμβανομένων των δαπανών μισθοδοσίας), καθώς και για την απασχόληση
εργαζομένων σε μειονεκτική θέση. Τα εν λόγω μέτρα ενίσχυσης μπορούν να
εφαρμοστούν από το κράτος μέλος χωρίς προηγούμενη κοινοποίηση στην Επιτροπή,
υπό τον όρο ότι πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις που προβλέπονται στον Γενικό
Κανονισμό Απαλλαγής κατά κατηγορία, αριθ. 651/2014»
για έργα που υλοποιούνται σε αυτές τις περιοχές, εφόσον συνδέεται με αρχικές
επενδύσεις. Επιπλέον, υπάρχουν δυνατότητες για χορήγηση ενισχύσεων στις ΜΜΕ
(συμπεριλαμβανομένων των δαπανών μισθοδοσίας), καθώς και για την απασχόληση
εργαζομένων σε μειονεκτική θέση. Τα εν λόγω μέτρα ενίσχυσης μπορούν να
εφαρμοστούν από το κράτος μέλος χωρίς προηγούμενη κοινοποίηση στην Επιτροπή,
υπό τον όρο ότι πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις που προβλέπονται στον Γενικό
Κανονισμό Απαλλαγής κατά κατηγορία, αριθ. 651/2014»
και καταλήγει ότι:
« Εάν ένα μέτρο κρατικής
ενίσχυσης δεν πληροί όλες τις προϋποθέσεις του εν λόγω κανονισμού, μπορεί
μολοντούτο να εγκριθεί ως συμβατή ενίσχυση από την Επιτροπή, κατόπιν
κοινοποίησης του μέτρου από το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος και με την προϋπόθεση
ότι πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις συμβατότητας. Σε κάθε περίπτωση, η
απόφαση για το αν πράγματι χορηγηθεί κρατική ενίσχυση στο πλαίσιο των κανόνων
αυτών, εναπόκειται, φυσικά, σε κάθε κράτος μέλος.»
ενίσχυσης δεν πληροί όλες τις προϋποθέσεις του εν λόγω κανονισμού, μπορεί
μολοντούτο να εγκριθεί ως συμβατή ενίσχυση από την Επιτροπή, κατόπιν
κοινοποίησης του μέτρου από το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος και με την προϋπόθεση
ότι πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις συμβατότητας. Σε κάθε περίπτωση, η
απόφαση για το αν πράγματι χορηγηθεί κρατική ενίσχυση στο πλαίσιο των κανόνων
αυτών, εναπόκειται, φυσικά, σε κάθε κράτος μέλος.»
Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης της Μαρίας Σπυράκη και της απάντησης
της Επιτρόπου Ανταγωνισμού Μ. Βεστάγκερ
έχουν ως εξής:
της Επιτρόπου Ανταγωνισμού Μ. Βεστάγκερ
έχουν ως εξής:
Ερώτηση: «Το Ελληνικό κράτος χορηγεί με εθνικούς πόρους ενίσχυση
προς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε οικονομικά μειονεκτούσες περιοχές
της χώρας. Η ενίσχυση παρέχεται μέσω επιδότησης ποσοστού του μισθολογικού
κόστους από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού. Στόχος της ενίσχυσης
είναι να άρει αντικειμενικές ανισότητες που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό και
ενθαρρύνουν τη δημιουργία και διατήρηση θέσεων εργασίας σε μειονεκτούσες
περιοχές.
προς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε οικονομικά μειονεκτούσες περιοχές
της χώρας. Η ενίσχυση παρέχεται μέσω επιδότησης ποσοστού του μισθολογικού
κόστους από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού. Στόχος της ενίσχυσης
είναι να άρει αντικειμενικές ανισότητες που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό και
ενθαρρύνουν τη δημιουργία και διατήρηση θέσεων εργασίας σε μειονεκτούσες
περιοχές.
Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ)
αριθ. 800/2008 της Επιτροπής, οι εθνικές ενισχύσεις περιφερειακού χαρακτήρα
προωθούν την οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή των κρατών μελών και της
Κοινότητας στο σύνολό της. Οι εθνικές ενισχύσεις περιφερειακού χαρακτήρα
αποσκοπούν στην υποβοήθηση της ανάπτυξης των πλέον μειονεκτουσών περιοχών με την υποστήριξη των επενδύσεων και της
δημιουργίας θέσεων εργασίας σε ένα βιώσιμο πλαίσιο.
αριθ. 800/2008 της Επιτροπής, οι εθνικές ενισχύσεις περιφερειακού χαρακτήρα
προωθούν την οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή των κρατών μελών και της
Κοινότητας στο σύνολό της. Οι εθνικές ενισχύσεις περιφερειακού χαρακτήρα
αποσκοπούν στην υποβοήθηση της ανάπτυξης των πλέον μειονεκτουσών περιοχών με την υποστήριξη των επενδύσεων και της
δημιουργίας θέσεων εργασίας σε ένα βιώσιμο πλαίσιο.
Ωστόσο, από τo 2010 η ενίσχυση
καθυστερεί να χορηγηθεί στους δικαιούχους με κίνδυνο παραγραφής της οφειλής,
ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε η ακύρωσή της από τον Υπουργό Οικονομίας με το
επιχείρημα ότι υπάρχουν εμπόδια από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
καθυστερεί να χορηγηθεί στους δικαιούχους με κίνδυνο παραγραφής της οφειλής,
ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε η ακύρωσή της από τον Υπουργό Οικονομίας με το
επιχείρημα ότι υπάρχουν εμπόδια από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1. Υπάρχει συγκεκριμένη ευρωπαϊκή
νομοθεσία ή σχετική απόφαση που υποχρεώνει την Ελλάδα να άρει τη χορήγηση της
παραπάνω εθνικής ενίσχυσης περιφερειακού χαρακτήρα;
νομοθεσία ή σχετική απόφαση που υποχρεώνει την Ελλάδα να άρει τη χορήγηση της
παραπάνω εθνικής ενίσχυσης περιφερειακού χαρακτήρα;
2. Υπάρχει η δυνατότητα ενίσχυσης
των οικονομικά ευαίσθητων περιοχών μέσα από την επιδότηση του μισθολογικού
κόστους μέσα από τα διαρθρωτικά ταμεία για την περίοδο 2014-2020;»
των οικονομικά ευαίσθητων περιοχών μέσα από την επιδότηση του μισθολογικού
κόστους μέσα από τα διαρθρωτικά ταμεία για την περίοδο 2014-2020;»
Απάντηση: «Βάσει των διαθέσιμων πληροφοριών, δεν είναι δυνατό να
εντοπιστεί το μέτρο στο οποίο αναφέρεται η κα βουλευτής. Ως εκ τούτου, η
Επιτροπή δεν μπορεί να σχολιάσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εν λόγω
μέτρου.
εντοπιστεί το μέτρο στο οποίο αναφέρεται η κα βουλευτής. Ως εκ τούτου, η
Επιτροπή δεν μπορεί να σχολιάσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εν λόγω
μέτρου.
Για στήριξη που εμπίπτει στο
πεδίο της εφαρμογής των κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων, επιτρέπεται η χορήγηση
ενισχύσεων περιφερειακού χαρακτήρα για αρχικές επενδύσεις σε περιοχές που έχουν
αναγνωριστεί ως μειονεκτούσες. Το μισθολογικό κόστος μπορεί να επιδοτηθεί για
έργα που υλοποιούνται σε αυτές τις περιοχές, εφόσον συνδέεται με αρχικές
επενδύσεις. Επιπλέον, υπάρχουν δυνατότητες για χορήγηση ενισχύσεων στις ΜΜΕ
(συμπεριλαμβανομένων των δαπανών μισθοδοσίας), καθώς και για την απασχόληση
εργαζομένων σε μειονεκτική θέση. Τα εν λόγω μέτρα ενίσχυσης μπορούν να
εφαρμοστούν από το κράτος μέλος χωρίς προηγούμενη κοινοποίηση στην Επιτροπή,
υπό τον όρο ότι πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις που προβλέπονται στον γενικό
κανονισμό απαλλαγής κατά κατηγορία, αριθ. 651/2014. Εάν ένα μέτρο κρατικής
ενίσχυσης δεν πληροί όλες τις προϋποθέσεις του εν λόγω κανονισμού, μπορεί μολοντούτο
να εγκριθεί ως συμβατή ενίσχυση από την Επιτροπή, κατόπιν κοινοποίησης του
μέτρου από το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος και με την προϋπόθεση ότι πληρούνται
οι σχετικές προϋποθέσεις συμβατότητας. Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση για το αν
πράγματι χορηγηθεί κρατική ενίσχυση στο πλαίσιο των κανόνων αυτών, εναπόκειται,
φυσικά, σε κάθε κράτος μέλος. Καμία εταιρεία δεν δικαιούται να λάβει κρατική
ενίσχυση, εκτός αν κράτος μέλος αποφασίσει να χορηγήσει ενίσχυση σύμφωνα με
τους αντίστοιχους κανόνες της ΕΕ».
πεδίο της εφαρμογής των κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων, επιτρέπεται η χορήγηση
ενισχύσεων περιφερειακού χαρακτήρα για αρχικές επενδύσεις σε περιοχές που έχουν
αναγνωριστεί ως μειονεκτούσες. Το μισθολογικό κόστος μπορεί να επιδοτηθεί για
έργα που υλοποιούνται σε αυτές τις περιοχές, εφόσον συνδέεται με αρχικές
επενδύσεις. Επιπλέον, υπάρχουν δυνατότητες για χορήγηση ενισχύσεων στις ΜΜΕ
(συμπεριλαμβανομένων των δαπανών μισθοδοσίας), καθώς και για την απασχόληση
εργαζομένων σε μειονεκτική θέση. Τα εν λόγω μέτρα ενίσχυσης μπορούν να
εφαρμοστούν από το κράτος μέλος χωρίς προηγούμενη κοινοποίηση στην Επιτροπή,
υπό τον όρο ότι πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις που προβλέπονται στον γενικό
κανονισμό απαλλαγής κατά κατηγορία, αριθ. 651/2014. Εάν ένα μέτρο κρατικής
ενίσχυσης δεν πληροί όλες τις προϋποθέσεις του εν λόγω κανονισμού, μπορεί μολοντούτο
να εγκριθεί ως συμβατή ενίσχυση από την Επιτροπή, κατόπιν κοινοποίησης του
μέτρου από το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος και με την προϋπόθεση ότι πληρούνται
οι σχετικές προϋποθέσεις συμβατότητας. Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση για το αν
πράγματι χορηγηθεί κρατική ενίσχυση στο πλαίσιο των κανόνων αυτών, εναπόκειται,
φυσικά, σε κάθε κράτος μέλος. Καμία εταιρεία δεν δικαιούται να λάβει κρατική
ενίσχυση, εκτός αν κράτος μέλος αποφασίσει να χορηγήσει ενίσχυση σύμφωνα με
τους αντίστοιχους κανόνες της ΕΕ».
ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΕΛΙΟΥ ΜΩΡΑΪΤΗ: ΤΕΛΟΣ ΟΙ
ΑΠΕΙΛΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 12% ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ!
ΑΠΕΙΛΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 12% ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ!
Αμέσως μετά το έγγραφο της Κομισιόν
στην ερώτηση της Μαρίας Σπυράκη, ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Ξάνθης Στέλιος Μωραϊτης έβγαλε
στο face book την παρακάτω δήλωση!
στην ερώτηση της Μαρίας Σπυράκη, ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Ξάνθης Στέλιος Μωραϊτης έβγαλε
στο face book την παρακάτω δήλωση!
Τέλος τα ψέματα! Τέλος οι απειλές τέλος οι εκβιασμοί ότι δήθεν
είναι παράνομη η επιδότηση μισθολογικού κόστους εργασίας γνωστό σε όλους ως
12%. Η κα. Μ. Βεστάγκερ επίτροπος Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεφτιλίζει
όλους τους υπουργούς που μεθοδευμένα αντέτειναν απειλητικά στα επιμελητήρια αυτούς τους άθλιους κατάπτυστους και ψευδείς
ισχυρισμούς με στόχο να προστατεύσουν
τον ανταγωνισμό των Αθηναϊκών επιχειρήσεων φίλων τους και να μην δείξουν την
οικονομική “γύμνια” των μνημονίων τους. Κρίμα! Κρίμα! Κρίμα!
είναι παράνομη η επιδότηση μισθολογικού κόστους εργασίας γνωστό σε όλους ως
12%. Η κα. Μ. Βεστάγκερ επίτροπος Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεφτιλίζει
όλους τους υπουργούς που μεθοδευμένα αντέτειναν απειλητικά στα επιμελητήρια αυτούς τους άθλιους κατάπτυστους και ψευδείς
ισχυρισμούς με στόχο να προστατεύσουν
τον ανταγωνισμό των Αθηναϊκών επιχειρήσεων φίλων τους και να μην δείξουν την
οικονομική “γύμνια” των μνημονίων τους. Κρίμα! Κρίμα! Κρίμα!
Θερμά συγχαρητήρια στην κα. Μαρία Σπυράκη!
Στυλιανός Μωραϊτης
Πρόεδρος ΕΒΕ Ξάνθης