Επιτέλους λευκός «καπνός» για μία ιστορία που απασχολεί έντονα την τοπική κοινωνία ήδη για μισή δεκαετία!
Διονύσης Βοργιάς
Πέντε χρόνια μετά την πτώση της γέφυρας Κομψάτου, μεταξύ Ιάσμου και Πολυάνθου, ξεκίνησαν επιτέλους αυτές τις ημέρες οι εργασίες κατασκευής νέας στο ίδιο σημείο από την ανάδοχο εταιρία ΕΡΓΟΜΠΕΤΟΝ. Προηγήθηκε μέσα στον φετινό Μάιο η υπογραφή σχετικής σύμβασης κατασκευής έργου μεταξύ περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου και προέδρου της αναδόχου Σπύρου Γαλόπουλου.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 4,1εκ.ευρώ και προβλέπει την κατεδάφιση της υπάρχουσας μερικώς κατεστραμμένης γέφυρας και την κατασκευή, στο ίδιο σημείο, καινούργιας. Η νέα θα έχει συνολικό μήκος 114 μέτρα και το πλάτος του οδοστρώματος για την κυκλοφορία των οχημάτων θα είναι 11 μέτρα. Θα περιλαμβάνει σύστημα απομάκρυνσης όμβριων υδάτων, πεζοδρόμιο και ηλεκτροφωτισμό. Η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου είναι 20 μήνες από την έναρξη κατασκευής του, επομένως (εκτός απροόπτου) η νέα γέφυρα θ’ αποδοθεί σε κυκλοφορία μέσα στο 2024.
Πτώση, καθυστερήσεις, απόφαση: ένα σύντομο ιστορικό
Τμήμα της γέφυρας κατέρρευσε σαν τραπουλόχαρτο τον Σεπτέμβριο 2017. Το ίδιο βράδυ μάλιστα πλήθος οχημάτων είχε περάσει από το σημείο, αφού σε κέντρο διασκέδασης του Ιάσμου συνέβαινε μεγάλο γαμήλιο γλέντι. Η είδηση πήρε πανελλαδικές διαστάσεις, ωστόσο το θέμα γρήγορα ξεχάστηκε πανελλαδικά. Ο «Χ» όλα αυτά τα χρόνια αποκάλυψε έγγραφα της Περιφέρειας, της Αποκεντρωμένης και του ΟΣΕ, κάνοντας γνωστές παραλείψεις, ευθύνες και θέτοντας δημόσια πολλά ερωτηματικά, για τα οποία ακόμη και σήμερα δεν έχουν δοθεί πειστικές απαντήσεις.
Μετά από πλήθος πολιτικές κόντρες κι άλλες τόσες καθυστερήσεις, το Περιφερειακό Συμβούλιο τον Νοέμβριο του 2019 έλαβε απόφαση κατασκευής νέας γέφυρας, αλλά στο ίδιο σημείο. Τότε, το Σώμα είχε κληθεί ν’ αποφασίσει μεταξύ τριών επιλογών. Εντύπωση έκανε το ότι επί της ουσίας αναρμόδιοι για ένα θέμα υποδομών κι ασφάλειας, δηλαδή οι περιφερειακοί σύμβουλοι, κλήθηκαν ν’ αποφασίσουν για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα.
Οι επιλογές ήταν οι εξής: Α. Αποκατάσταση της γεφύρωσης ως υφίσταται (δηλαδή χωρίς κατασκευή νέας γέφυρας). Β. Αποκατάσταση της γεφύρωσης ως υφίσταται με την προσθήκη ενός ανοίγματος στα δυτικά (δηλαδή χωρίς κατασκευή νέας γέφυρας). Γ. Καθαίρεση της υφιστάμενης γέφυρας και κατασκευή νέας. Η επιλογή «Γ» μάλιστα είχε και τρεις υπο-επιλογές: την κατασκευή νέας στο ίδιο σημείο, σε ανατολικότερο ή δυτικότερο σημείο.
Τελικώς, αποφασίστηκε η κατασκευή νέας γέφυρας στο ίδιο σημείο, με τέτοια τεχνικά χαρακτηριστικά που θα εγγυώνται πως… δεν θα πέσει ξανά.